Kdykoli se dostanete do spotřebitelských potíží, můžete se zdarma obrátit pro radu

V případě, že spotřebitel narazí na problém, často ho potřebuje vyřešit co nejrychleji. Každý už slyšel o případech, kdy prodejce odmítl uznat reklamaci nebo si obchodník účtoval neoprávněný poplatek. Pokud má spotřebitel pocit, že byl podveden, může si nechat zdarma poradit od profesionálů, kteří jsou na jeho straně.

Spotřebitelská organizace dTest provozuje bezplatnou telefonickou a online poradnu, kde právní poradci a poradkyně pomohou s jakýmkoliv spotřebitelským problémem. Poradci dTestu reagují na dotazy spotřebitelů již šestým rokem. Za tu dobu pomohli vyřešit přes 135 000 potíží. Spotřebitelé se na ně obrací s širokou škálou problémů. Volají, protože potřebují uzavřít smlouvu, když jim přijde podezřele vysoké vyúčtování nebo když řeší reklamaci zboží. Poradna pomůže jak lidem, kteří se dostali do nesnází, tak těm, kteří potřebují poradit ohledně jejich spotřebitelských práv. Od začátku letošního roku stihli právní poradci a poradkyně pomoci více než 17 000 lidí v nesnázích a

každý všední den radí mnoha dalším. Poradna dTest nabízí taktéž možnost zaslání dotazu přes webové stránky. „Naši právní poradci jsou bezplatně k dispozici každý všední den mezi 9. a 17. hodinou na telefonním čísle 299 149 009. Díky tomu, že jsou v neustálé pohotovosti, odpovídají rychle i na dotazy, které spotřebitelé posílají online,“ uvádí Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.

Veřejnost se podílí na odhalování nekalých praktik
Kromě dotazů lze do poradny zavolat i ohledně stížností či podnětů týkajících se podezřelého jednání prodejců. Nezávislá spotřebitelská organizace dTest na základě telefonátů odhaluje obchodníky, kteří se svými zákazníky a klienty nejednají správným způsobem. Zásluhou spotřebitelů a jejich dotazů tak dTest upozorňuje na neseriózní praktiky i spoustu dalších potenciálních obětí nepoctivých prodejců. Poradna tak dala za vznik mnoha upozorněním na nové finty pořadatelů předváděcích akcí, informovala také, jak postupovat v případě, že nedojde zboží objednané z e-shopů a slevových portálů, nebo jakému typu nabídek úvěrů je lepší se obloukem vyhnout.

Poradci pomohou i v komplikovaných případech
Problém s nákupem či reklamací může přijít kdykoli, a proto dTest doporučuje uložit si číslo poradny do telefonu a v případě potřeby zavolat hned. Poradci jsou k dispozici i v případě řešení složitých potíží. Tehdy by měl mít spotřebitel připraveny všechny související písemnosti a stručně vysvětlit daný problém. Poradcům toto velmi pomůže k rychlejšímu pochopení situace a tak i k rychlejšímu vyhledání rady, kterou spotřebitel potřebuje. „Pokud je případ příliš komplikovaný, aby šel vyřešit po telefonu, nabízíme také možnost objednat se pomocí poradenské linky a přijít osobně do naší kamenné poradny v Praze,“ dodává Hoffmannová.

V jakých případech můžeme poradna pomoci:

Reklamace *  Předváděcí akce * Nájmy *  E-shopy * Smlouvy * Vyúčtování poskytnutých služeb * Poskytovatelé telekomunikačních služeb  * Podomní prodejci * Dodavatelé energií  * Nejistota spotřebitelských práv

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.