Televize vrací úder: Vzestup mobilních zařízení vytváří u diváků nové sledovací návyky

• Dvě třetiny Čechů stále sledují denně televizi.
• Tři z deseti Čechů přiznávají, že sledují více obrazovek najednou.
• Pětina Čechů sleduje denně obsah na svém mobilním zařízení.

Dospělí po celém světě zůstávají i nadále závislí na televizi, nicméně návyky náročnějších diváků se rychle mění. To vychází z nové globální studie Connected Life společnosti TNS.

Zatímco náš milostný románek s televizí trvá, televize samotné již nemohou uspokojit naši chuť po obsahu, která v důsledku způsobuje nárůst využívání online médií a používání více obrazovek najednou. Ve studii Connected Life, které se zúčastnilo celosvětově přes 55.000 lidí, TNS zjistila, že téměř 4 z 10 (39 %) lidí sledujících ve večerních hodinách TV vykonává další „digitální“ činnosti, jako např. využívání sociálních médií, kontrolování své emailové schránky nebo online nakupování.

Každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení, stejně tak i v České republice. Počet roste na pět v Austrálii, Německu a Velké Británii. To v kombinaci s poptávkou po TV a video obsahu kdekoliv a kdykoliv podněcuje růst multiscreeningu nebo screen-stackingu – tedy používání více digitálních zařízení současně.

Touha mít přístup ke svým oblíbeným televizním pořadům během celého dne také zvyšuje využívání online TV. Jedna čtvrtina (25 %) světové populace nyní sleduje denně video obsah na PC, notebooku, tabletu nebo mobilu. V České republice je to téměř jedna pětina (18 %), oproti například Hong Kongu (32 %), kde jsou i díky tomu velmi populární telefony velikosti tabletů nebo phablety.

V Hong Kongu je, díky kvalitnějšímu vysokorychlostnímu internetu a většímu množství návazných služeb, trendem sledovat obsah spíše online než na tradičních televizích. Ve večerních hodinách začíná jedna čtvrtina lidí (26 %) sledovat obsah na svých mobilních zařízeních, na rozdíl od 14 % těch, kteří zapnou své televizory. V České republice je to zatím opačně. Večer před televizor usedá 46 % lidí oproti 18 %, kteří sledují obsah na mobilních zařízeních.

I přes tento nárůst online konzumace stále hrají tradiční televizory v našich životech velkou roli. 7 z 10 Čechů sedí před televizí každý den. Tzv. TV večeře jsou stále s námi a 71 % diváků věnuje při jídle svou pozornost právě televizi.

Mnohé z velkých globálních mediálních společností již využívají trendu rostoucí konzumace obsahu online a nabízejí služby na vyžádání. Příkladem je BBC iPlayer, Hulu nebo i již v České republice dostupné HBO GO, které umožňují lidem přístup k prémiovému obsahu prostřednictvím jejich telefonů nebo tabletů, ať jsou kdekoliv.

„Ve světě, kde je multi-tasking standardem, se kontext, ve kterém sledujeme TV, zásadně mění – už to není jen doma na pohovce bez dalších digitálních rozptýlení. Naopak růst využívání více zařízení najednou a sledování televize online je obrovský, zejména na asijských trzích, a to díky rostoucí poptávce po obsahu.“

„I když je nesporné, že naše láska k tradiční televizi stále trvá, musí se zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele.“

„Pro mnoho lidí po celém světě je nepředstavitelné rozloučit se se svým televizorem, a to i v případech, kdy jsou s rodinou nebo přáteli. Náš blízký vztah s TV byl navíc podpořen nárůstem digitálních set-top boxů a služeb videa na vyžádání jako je Sky+, Virgin TV Anywhere nebo O2 TV“, uvedl Tomáš Pflanzer, Head of Digital ze společnosti TNS Aisa.

O Connected Life
Connected Life je globální studie digitálních postojů a chování internetových uživatelů v 50 zemích světa. Zkoumá jak technologie mění životy spotřebitelů po celém světě. Nabízí základní vhled na dopady rostoucího digitálního ekosystému na mediální prostředí.
Connected Life také odhaluje marketérům nové a zajímavé příležitosti, jak se spojit s jejich zákazníky v tomto stále složitějším prostředí. Je to silný nástroj, který pomáhá značkám dělat lépe digitální rozhodnutí. Digitálním zařízením je v rámci této studie: mobilní telefon, tablet, notebok a PC. Sběr dat probíhal na uživatelích internetu (16-65), jež ho využívají alespoň na týdenní bázi mezi březnem a červnem 2014.

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.